Det startede med at gearskiftet nogen gange gav lyd fra sig, vi har kørt ca 10.000 km. med bilen 🙁
De første gange troede vi at koblingen ikke blev trykket ordentligt i bund, men hurtigt stod det klart at det var skiftet mellem 3 til 4 gear, som var problemet.

Vi kontaktede Fiat Milano som har flersprogede medarbejdere, dog blev vi ført på vildspor i den dansksprogede afdeling, idet man mente at vi skulle kontakte forhandleren hvor vi havde købt bilen eller Fiat Tyskland, hos dem blev vi dog oplyst om, at dette var forkert, afdelingen i Milano skal klare alle opkald og køre sagen igennem, også uanset sprog og hvor den er købt.

På den igen, det lykkedes at få oprettet en sag og få afklaret at Fiat ville stå for vores ophold under reparationstiden, så vidt så godt.
Aftalen blev at vi kørte de sidste 60-70 km til værkstedet i Faro efter weekenden, hvorefter vi kunne tage en taxa til der hvor vi skal bo.
 

Berit havde en fornemmelse af, at hvis der nu opstod en større skade undervejs derned, kunne de gøre os ansvarlig.

Vi skal sørge for at begrænse skaden, og nu er vi jo oprettet med et skadenummer på denne sag. 

For at få deres accept på at vi ikke kunne gøres ansvarlig kontaktede jeg dem igen i løbet af weekenden, og ganske rigtigt, skete der noget mere, kom vi til at betale for følgeskaderne,

jamen for f……… da det er der jo ingen som har gjort os opmærksom på, vi vil jo bare være flinke. 

Fint sagde vi, så må i jo hente bilen, os + Freja. 
Ingen problem blev der sagt, “hvornår skal vi være der”? 
Hvad med kl 11.00, “ok hold jer klar på dette tidspunkt mandag og vi kommer og afhenter den og jer”. Længere var den ikke. 

Kl. 11.30 kom han for at hente bilen, vi kørte med til Faro. 


Bilen som slæbte vores til Faro, børstede tænder for hvert gearskift 🙂 chancen for at der skulle ske noget mere med vores, ville nok være som at købe en skrabelod og vinde en million, men hvorfor løbe risikoen for at betale  for en evt. følgeskade?

Ved ankomst var der middagslukket,

kl to var der ekspedition igen, men masser af forsøg på at den ikke skulle laves hos dem, tror de har travlt, men vi insisterede, den kan jo ikke bruges, vi fik derefter en dato på hvornår de vil starte på den, den 5. November, om 14 dage, og så kan rep. måske yderligere tage samme tid.

Her sider vi og venter med vore ting nødtørftigt pakket i poser og rygsæk

Kl 19.30 kom taxaen endelig og kørte os til det hotel som de havde bestilt

Nu må vi se hvad der sker i den næste tid, Fiat Milano har sagt de vil holde os orienteret.

Kategorier: Diverse

0 Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Synes du om siden, så del gerne